problem z wjechaniem na krawężnik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Nemog
    Classic
    • 2010
    • 25

    problem z wjechaniem na krawężnik

    Zamieszczone przez jaśko
    Zamieszczone przez Northeusz
    Zamieszczone przez jaśko
    Zamieszczone przez Northeusz
    Zamieszczone przez jaśko
    Zamieszczone przez k.g
    Sprawdź:
    - akumulatorki syreny alarmowej autoalarmu,
    - podtrzymanie pamięci radia.

    agdzie mam tego szukać i jaki zwiazek maja te rzeczy z rozładowanym akumulatorem?

    Jaki akumulator powinien byc w ogóle w tej mojej O2- poprzedni właściciel włożył 44ah
    U mnie jeżdżą 64Ah i spisuje się znakomicie, więc myślę, że możesz spokojnie większy włożyć. Tylko pamiętaj: ok 77 Ah to już diesle
    Z tego co wyczytałem w madrej ksiazce Jiri schwarza o octavii 2 akumulator moge włozyc wzgledem swojego silnika od 60 do 72 ah wiec dziwne ze on na tych 44ah odpala bo prad rozruchowy jest maly z tego akumualtora i moze dlatego sie wylozyl jezeli alternator nie zdazyl go naladowac bo nie robilem zbyt dlugich odcinkow w trasie- takie male moje gdybanie
    Częste uruchamiania silnika i krótkie przejazdy mają wpływ na akumulator. Jak masz podany taki przedział, to podłącz jakieś 60-kilka Ah, z dużym prądem rozruchowym, no i pomiar parametrów ładowania dla własnego spokoju
    Jakie tam powinno bycm ładowanie miedzy 13,8 a 14,2 przy włączonych odbiornikach?
    Tak, między 13,8 a 14,4 przy włączonych światłach mijania.
    Fabia I 1.4 16v, Octawia I 1.6
  • sylwek44
    Drive
    • 2009
    • 71

    #2
    problem z wjechaniem na krawężnik

    Witam

    Podczas ostatniej jazdy porannej wjechałem delikatnie na krawężnik przednim kołem. Po całym fakcie niestety słychać jakiś odgłos w przednik kole które uderzyło w krawężnik. I jak rusza się z miejsca słychać metaliczny odgłos. Dodatkowo jest delikatnie kierownica przekręcona.

    Proszę o wskazówkę co mogło się stać.
    Czy to może końcówka drążka ???
    Czy jakaś guma na wahaczu ???


    Będę wdzięczny za wskazówki.

    Pozdr
    Sylwek44

    Komentarz

    • tomus7
      RS
      • 2010
      • 1896
      • Peugeot

      #3
      Zamieszczone przez sylwek44
      Podczas ostatniej jazdy porannej wjechałem delikatnie na krawężnik przednim kołem. Po całym fakcie niestety słychać jakiś odgłos w przednik kole które uderzyło w krawężnik. I jak rusza się z miejsca słychać metaliczny
      To jednak chyba nie było to zbyt delikatne? Sprawdzmoże uszkodziłeś gume na przegubie? :cry:
      ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
      http://www.bunkry.pl/pl/index.html
      a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
      http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
      Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

      Komentarz

      • laurin
        Rider
        • 2009
        • 727

        #4
        Może osłona od tarczy hamulcowej się zgięła i trze o tarcze.... Zdejmij koło i popatrz...

        Komentarz

        • sylwek44
          Drive
          • 2009
          • 71

          #5
          Koło było skręcone, prędkość 5-10 km na godzinę. Nie wiem czemu mam kierownicę po tym przypadku skręconą ?

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #6
            Zamieszczone przez sylwek44
            Koło było skręcone, prędkość 5-10 km na godzinę. Nie wiem czemu mam kierownicę po tym przypadku skręconą ?
            no to IMO juz nie jest taki delikatny wjazd na kraweżnik tylko niezłe pieprznięcie...
            więc nie ma co się dziwić że coś klękło.
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • rkb
              RS
              • 2008
              • 2152
              • Rapid Spaceback (NH1)
              • CYVB 1.2 TSI 110 KM

              #7
              Ja moim samochodem o zgrozo przy predkosci ok 40-50 kmh wpadlem na kraweznik, bo musialem, na szczescie byl stary zjechany i ustawiony pod kątem. Auto wjechalo tak plynnie ze bylem w szoku, nic nie puklo, auto wzielo to na miekko jakbym wjechal na pagórek, więc chyba coś wczesniej musiało być na rzeczy
              Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

              Komentarz

              • Space99
                Rider
                • 2008
                • 275
                • Octavia I (1U2)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                Ale jak kierownica jest lekko skręcona po zdarzeniu to nawet wahacz mógł skrzywić.
                Ogólnie nie ma co zgadywać tylko trzeba ściągnąć koło pooglądać. Zwróć uwage również na łożysko amortyzatora.
                pozdrawiam Marcin

                Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                Komentarz

                • Rekin Chlebojad
                  Rider
                  • 2010
                  • 474

                  #9
                  Ale jak kierownica jest lekko skręcona po zdarzeniu to nawet wahacz mógł skrzywić.
                  hmmm..... w skodzie sa wachacze z alu?? bo zdawało mi sie ze z żeliwa jak w 99% samochodow, a żeliwo sie nie krzywi tylko pęka skrzywiona kierownica :
                  1) skrzywiony amortyzator
                  2) rozgruchotane gorne mocowanie amorka tzw kielich (a własciwie to co w nim siedzi łożysko)
                  3) drazek skrzywiony i luz na drazku co daje obraz skrzywienia kierownicy i stukania
                  4) gumy/guma na wachaczu sie "naderwały" i powstał luz co daje ekekt stukania i przekreconej kierownicy.

                  Generalnie kazdy z tych elementow daje efekt stukania i skrzywienia kierownicy bo kazdy wpływa wsumie bezposrednio na prowadzenie.
                  zwrotnicy niewypisywałem bo jest odlewana i watpie aby mogła sie uszkodzic.
                  zreszta samochod to nie zabawka jakas tam wytrzymałosc musi miec, i przy predkosci 10 km/h nic sie stac nie powinno przy sprawnym zawieszeniu chyba że ktos ma pecha.
                  [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                  Komentarz

                  • Czader
                    Ambiente
                    • 2005
                    • 145

                    #10
                    Wg mnie na 90% skrzywiony drazek kierowniczy - kiedys Fiesta 2003 udezylem w slabo widoczny niski pieniek jadac jakies 30 km/h to tez kierownica zaczela byc skrecona przy jezdzie na wprost i auto sie dziwnie prowadzilo.

                    Raczej nie jechales 5-10 km/h albo wysoki kraweznik lub duzy pech :-(
                    Czader

                    OCTA COMBI 2003 ALH

                    Komentarz

                    • Space99
                      Rider
                      • 2008
                      • 275
                      • Octavia I (1U2)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                      Ale jak kierownica jest lekko skręcona po zdarzeniu to nawet wahacz mógł skrzywić.
                      hmmm..... w skodzie sa wachacze z alu?? bo zdawało mi sie ze z żeliwa jak w 99% samochodow, a żeliwo sie nie krzywi tylko pęka
                      Napewno z żeliwa? (alu napewno nie bo to okta1). Z tego co kojarze to dwa zgrzane profile stalowe tworzące cały wahacz :>
                      Lekkie skrzywienie kierownicy też może być jeżeli sworzeń zwrotnicy był słabo dokręcony i przesunął się w wahaczu (jest tam może 2mm luzu na przesunięcie). Będzie to widać na wahaczu jeżeli tak było.
                      pozdrawiam Marcin

                      Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                      Komentarz

                      • marekzu
                        L&K
                        • 2007
                        • 1412
                        • Superb II combi (3V5)

                        #12
                        Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                        bo zdawało mi sie ze z żeliwa jak w 99% samochodow
                        ale zes pojechal z tymi procentami - w grupie VAG to zeliwny ciezko spotkac - wszytsko co robilem mialo blaszany

                        Komentarz

                        • andrzej1962
                          L&K
                          • 2010
                          • 1306
                          • Octavia III combi (5E5)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                          • DADA 1.5 TSI 150 KM

                          #13
                          wg mojej skromnej oceny przy skręconej kierownicy uderzenie w krawężnik spowodowało skrzywieniem wahacza. Gdzieś kiedyś słyszałem taką dobrą radę, że jak widzimy, że się ślizgamy i nie wyjdziemy z tego a prędkość jest nieduża koła skierować na wprost i w momencie uderzania w krawężnik nie trzymać nogi na hamulcu. Przy odrobinie szczęścia nic się nie stanie a jeśli już to najwyżej opona straci swoje walory jezdne

                          Komentarz

                          • sylwek44
                            Drive
                            • 2009
                            • 71

                            #14
                            Byłem ustawić zbieżność. I sprawdziłem koła u wulkanizatora. Ale efekt skręcania z lewo występuje tylko przy przyspieszaniu.

                            Czy to na pewno wahacz ???

                            Komentarz

                            • laurin
                              Rider
                              • 2009
                              • 727

                              #15
                              Zamieszczone przez sylwek44
                              Ale efekt skręcania z lewo występuje tylko przy przyspieszaniu.
                              a przy hamowaniu nie skręca ci przypadkiem w prawo?? Jeżeli tak to masz wywaloną tuleje wahacza...

                              Komentarz

                              • sylwek44
                                Drive
                                • 2009
                                • 71

                                #16
                                tak. miałem skręconą kierownicę w prawo.

                                Komentarz

                                • laurin
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 727

                                  #17
                                  Nie pytam się czy miałeś w trakcie wjechania, tylko czy teraz po zdarzeniu jak hamujesz to auto ściąga w prawo a jak przyspieszasz to ściąga w lewo...

                                  Komentarz

                                  • marekzu
                                    L&K
                                    • 2007
                                    • 1412
                                    • Superb II combi (3V5)

                                    #18
                                    ale jak po strzale sie kiera przekrecila to cos sie skrzywilo - teraz ustawiles geometrie na czyms co jest pokrzywione :roll: - nie marudzil gosciu przy ustawianiu zbieznosci????

                                    Komentarz

                                    Pracuję...